Najczęściej zadawane pytania
Zanim zadzwonisz do serwisu poszukaj odpowiedzi tutaj.
IBOK
Tak. W celu zainstalowania usług w lokalu, które nie jest własnością klienta należy dodatkowo przedstawić umowę najmu.
Tak, zmiana adresu e-mail jest możliwa za pośrednictwem naszego biura. Wystarczy napisać lub zadzwonić i podać nowy adres email.
Istnieje możliwość wycofania zgody na e-fakturę i zamiany jej na fakturę papierową. O szczegóły zapytaj konsultanta.
e-faktura to elektroniczna wersja tradycyjnej faktury papierowej, dostępna w postaci pliku PDF. Zawiera dokładnie te same dane co faktura papierowa i jest dostępna w każdej chwili przez 24 godziny na dobę, już od momentu wystawienia.
W momencie wystawienia e-faktury, wysyłamy na wskazaną skrzynkę e-mail powiadomienie o dostępności nowego dokumentu. e-faktury są wystawiane w elektronicznym Biurze Obsługi Abonenta.
Aby możliwe było wyświetlenie zawartości pliku z e-fakturą, konieczne jest pobranie i zainstalowanie odpowiedniego programu, np. Adobe® Reader®, który jest dostępny w Internecie bezpłatnie kliknij aby pobrać.
W celu podpisania umowy abonenckiej należy okazać dowód tożsamości oraz tytuł prawny do lokalu, w którym zainstalowane ma być przyłącze sieciowe (np. przydział lokalu, odpis z księgi wieczystej, umowę najmu itp. ). Osoba prawna/ jednostka organizacyjna powinna dodatkowo posiadać odpis z rejestru działalności gospodarczej oraz NIP.
GIGANET, jako operator, nie narzuca jednej konkretnej formy płatności. Istnieje możliwość płacenia za pośrednictwem:
- Płatności online,
- Poczty polskiej
- punktów kasowych,
- przelewu bankowego.
Opłat można dokonać także w naszych kasach lub za pomocą przelewów natychmiastowych ze strony IBOA.
Dodatkowo, zachęcamy do korzystania z Polecenia Zapłaty – wystarczy złożyć w naszym Biurze Obsługi Abonenta druk zgody na obciążanie rachunku, a wszystkie formalności z bankiem będą po stronie GIGANET.
Internet
Przyczyn jest wiele. Pierwszą czynnością jaką należy wykonać to upewnienie się o braku awarii w dostawie internetu (Np.: dzwoniąc do biura), oraz poprawności skonfigurowania zapory FIREWALL, jeśli taką posiadamy. Jeżeli awaria nie nastąpiła oraz mamy pewność co do zapory, sprawdź poprawność zainstalowanych urządzeń internetowych w swoim komputerze, oraz połączenia modemu z komputerem. Jeżeli te wskazówki w żaden sposób nie zadziałają, zrestartuj modem odcinając na chwilę od niego prąd elektryczny. Po ponownym zalogowaniu się modemu (może to chwilę potrwać) sprawdź czy możesz otworzyć stronę HTTP. Po bezskutecznym wykonaniu tych wskazówek, zalecamy skontaktowanie się z Biurem Obsługi Klienta.
Jest to program (polecenie) pozwalające sprawdzić istnienie i jakość połączenia między urządzeniem wykonującym polecenie i urządzeniem określonym jako cel. Po uruchomieniu wiersza poleceń (START > Wszystkie programy > Akcesoria > Wiersz poleceń) i wpisaniu komendy „ping X” lub „ping Y.Y.Y.Y” (gdzie X to adres strony internetowej lub Y.Y.Y.Y to adres IP serwera) oraz zatwierdzeniu przyciskiem „enter” pojawi się rezultat polecenia diagnostycznego. Pożądanym rezultatem jest podsumowanie, w którym 0% pakietów zostało utraconych, a średni czas odpowiedzi jest mniejszy niż 100ms. W wypadku strat pakietów lub większego czasu odpowiedzi zachodzi podejrzenie problemu, które należy dodatkowo sprawdzić. W takiej sytuacji skontaktuj się z naszym Call Center pod numerem 660 561 605
Światłowód to rodzaj przewodu, którym może być dostarczany Internet, Telewizja lub Telefon. Zapewnia najwyższą jakość usług.
Adres IP w firmie Giganet jest przydzielany dynamicznie. Można jednak wykupić stały adres IP, co związane jest z miesięcznym abonamentem. Opłaty wyszczególnione są w cenniku internetowym na stronie.
Sprawdź dostępność usługi w zakładce zasięg lub zadzwoń numer: tel. 660 561 605
Aby móc korzystać z Internetu na nowym urządzeniu należy zgłosić do Biura Obsługi Klienta nowy adres fizyczny urządzenia (adres MAC). Dyspozycja powinna zostać złożona drogą mailową, lub telefonicznie z późniejszym przesłaniem zgłoszenia pocztą elektroniczną.
Adres mac składa się z 12 znaków z zakresu 0-9, A-F. Adres MAC posiada każde urządzenie mające działać w sieci Internet – komputer, tablet, smartfon czy router WIFI. W środowisku Windows dla komputerów, adres MAC poprzez komendę „ipconfig /all” wpisaną w wierszu poleceń. Celem uruchomienia wiersza poleceń należy wejść w START > Wszystkie programy > Akcesoria > Wiersz poleceń. Po wpisaniu komendy „ipconfig /all” i zatwierdzeniem przyciskiem „enter”, należy odnaleźć parametr „Adres fizyczny” dla interesującej nas karty – jest to adres MAC.
Abonent zainteresowany zamówieniem statycznego (niezmiennego) adresu IP musi zgłosić się do lokalnego BOK celem złożenia wniosku o przydzielenie stałego adresu IP. Nie ma możliwości aby klient złożył zamówienie poza lokalem Operatora (kontakt z Przedstawicielem Handlowym) lub na odległość (Call Center).
Telefon
VoIP (ang. Voice over Internet Protocol) to cyfrowe przesyłanie danych za pomocą internetu.
Klienci, którzy chcą korzystać z usługi Telefon VoIP mogą kupić aparat telefoniczny (przystosowany do technologii VoIP) w dowolnym sklepie.
Niewykorzystane minuty nie przechodzą do kolejnego okresu rozliczeniowego.
Telewizja
Tak, do dekodera można podłączyć każdy odbiornik telewizyjny wyposażony w wejście SCART (Eurozłącze) lub wejście analogowe (composite video-in). Zalecamy korzystanie z podłączenia HDMI dostępnego w odbiornikach z matrycą LCD lub plazmową. Umożliwia ono wykorzystanie w pełni możliwości sprzętu i pozwala cieszyć się wysoką, cyfrową jakością obrazu i dźwięku (złącze HDMI dostępne jest w dekoderach oznaczonych HD).
Dostęp do Telewizji cyfrowej realizowany jest z wykorzystaniem cyfrowego dekodera. Urządzenie udostępniane jest Abonentom wg aktualnego cennika i warunków. Abonent może wybrać typ dekodera.
Aby korzystać z usługi Telewizja cyfrowa należy nabyć dekoder oferowany przez Giganet.
Do dekodera podłączyć można magnetowid, zestaw kina domowego czy domowy zestaw audio.
Dekoder wyposażony jest w następujące złącza:
- HDMI – do podłączenia odbiornika telewizyjnego wyposażonego w cyfrowe wejście HDMI
- YPbPr (component) – do podłączenia odbiornika telewizyjnego wyposażonego w analogowe wejście komponentowe (dla wysokiej rozdzielczości)
- SCART – do podłączenia odbiornika telewizyjnego w wejściem SCART (Eurozłącze)
- SCART – po podłączenia urządzeń dodatkowych (np. magnetowidu) wyposażonych w złącze SCART (Eurozłącze)
- video-in – do podłączenia odbiornika telewizyjnego wyposażonego w wejście composite video
- audio-in – do podłączenia analogowych torów (kanał prawy i lewy) audio do wejść stereo urządzeń audio
- S/PDIF (optyczny i koncentryczny) – do podłączenie do cyfrowego toru audio w zestawie kina domowego lub w zestawie audio.
Dla klientów, którzy chcą mieć aktywowaną usługę Telewizja cyfrowa na kilku telewizorach w jednym lokalu została przygotowana oferta Multiroom. Za korzystanie na kolejnych odbiornikach klient jest zobowiązany do poniesienia dodatkowych opłat (niższych od podstawowej opłaty za korzystanie z Telewizji cyfrowej) tj. jednorazowej opłaty aktywacyjnej oraz miesięcznej opłaty (za korzystanie z usługi Multiroom).
Jeżeli nie ma odpowiedzi na Twój problem zadzwoń do nas lub prześlij informację emailem.