Najczęściej zadawane pytania

Zanim zadzwonisz do serwisu poszukaj odpowiedzi tutaj.

IBOK

Czy mogę zainstalować usługi oferowane przez Giganet w mieszkaniu, które wynajmuję?

Tak. W celu zainstalowania usług w lokalu, które nie jest własnością klienta należy dodatkowo przedstawić umowę najmu.

Czy mogę zmienić adres e-mail, na który przychodzą powiadomienia o wystawionych e-fakturach?

Tak, zmiana adresu e-mail jest możliwa za pośrednictwem naszego biura. Wystarczy napisać lub zadzwonić i podać nowy adres email.

Czy mogę zmienić e-fakturę na fakturę papierową?

Istnieje możliwość wycofania zgody na e-fakturę i zamiany jej na fakturę papierową. O szczegóły zapytaj konsultanta.

Czym jest e-faktura?

e-faktura to elektroniczna wersja tradycyjnej faktury papierowej, dostępna w postaci pliku PDF. Zawiera dokładnie te same dane co faktura papierowa i jest dostępna w każdej chwili przez 24 godziny na dobę, już od momentu wystawienia.

W momencie wystawienia e-faktury, wysyłamy na wskazaną skrzynkę e-mail powiadomienie o dostępności nowego dokumentu. e-faktury są wystawiane w elektronicznym Biurze Obsługi Abonenta.

Jak mogę otworzyć swoją e-fakturę?

Aby możliwe było wyświetlenie zawartości pliku z e-fakturą, konieczne jest pobranie i zainstalowanie odpowiedniego programu, np. Adobe® Reader®, który jest dostępny w Internecie bezpłatnie kliknij aby pobrać.

Jakie dokumenty potrzebne są do podpisania umowy?

W celu podpisania umowy abonenckiej należy okazać dowód tożsamości oraz tytuł prawny do lokalu, w którym zainstalowane ma być przyłącze sieciowe (np. przydział lokalu, odpis z księgi wieczystej, umowę najmu itp. ). Osoba prawna/ jednostka organizacyjna powinna dodatkowo posiadać odpis z rejestru działalności gospodarczej oraz NIP.

W jaki sposób mogę dokonywać płatności za usługi?

GIGANET, jako operator, nie narzuca jednej konkretnej formy płatności. Istnieje możliwość płacenia za pośrednictwem:

  • Płatności online,
  • Poczty polskiej
  • punktów kasowych,
  • przelewu bankowego.

Opłat można dokonać także w naszych kasach lub za pomocą przelewów natychmiastowych ze strony IBOA.
Dodatkowo, zachęcamy do korzystania z Polecenia Zapłaty – wystarczy złożyć w naszym Biurze Obsługi Abonenta druk zgody na obciążanie rachunku, a wszystkie formalności z bankiem będą po stronie GIGANET.

Internet

Brak internetu. Co robić?

Przyczyn jest wiele. Pierwszą czynnością jaką należy wykonać to upewnienie się o braku awarii w dostawie internetu (Np.: dzwoniąc do biura), oraz poprawności skonfigurowania zapory FIREWALL, jeśli taką posiadamy. Jeżeli awaria nie nastąpiła oraz mamy pewność co do zapory, sprawdź poprawność zainstalowanych urządzeń internetowych w swoim komputerze, oraz połączenia modemu z komputerem. Jeżeli te wskazówki w żaden sposób nie zadziałają, zrestartuj modem odcinając na chwilę od niego prąd elektryczny. Po ponownym zalogowaniu się modemu (może to chwilę potrwać) sprawdź czy możesz otworzyć stronę HTTP. Po bezskutecznym wykonaniu tych wskazówek, zalecamy skontaktowanie się z Biurem Obsługi Klienta.

Co to jest ping i jak go sprawdzić?

Jest to program (polecenie) pozwalające sprawdzić istnienie i jakość połączenia między urządzeniem wykonującym polecenie i urządzeniem określonym jako cel. Po uruchomieniu wiersza poleceń (START > Wszystkie programy > Akcesoria > Wiersz poleceń) i wpisaniu komendy „ping X” lub „ping Y.Y.Y.Y” (gdzie X to adres strony internetowej lub Y.Y.Y.Y to adres IP serwera) oraz zatwierdzeniu przyciskiem „enter” pojawi się rezultat polecenia diagnostycznego. Pożądanym rezultatem jest podsumowanie, w którym 0% pakietów zostało utraconych, a średni czas odpowiedzi jest mniejszy niż 100ms. W wypadku strat pakietów lub większego czasu odpowiedzi zachodzi podejrzenie problemu, które należy dodatkowo sprawdzić. W takiej sytuacji skontaktuj się z naszym Call Center pod numerem 244 244 244.

Co to są światłowody?

Światłowód to rodzaj przewodu, którym może być dostarczany Internet, Telewizja lub Telefon. Zapewnia najwyższą jakość usług.

Czy mój adres IP jest stały?

Adres IP w firmie Giganet jest przydzielany dynamicznie. Można jednak wykupić stały adres IP, co związane jest z miesięcznym abonamentem. Opłaty wyszczególnione są w cenniku internetowym na stronie.

Czy w moim miejscu zamieszkania jest możliwość podłączenia Internetu?

Sprawdź dostępność usługi w zakładce zasięg lub zadzwoń numer: tel. 660 561 605

Dlaczego nie mam dostępu do Internetu na nowym komputerze?

Aby móc korzystać z Internetu na nowym urządzeniu należy zgłosić do Biura Obsługi Klienta nowy adres fizyczny urządzenia (adres MAC). Dyspozycja powinna zostać złożona drogą mailową, lub telefonicznie z późniejszym przesłaniem zgłoszenia pocztą elektroniczną.

Jak sprawdzić adres MAC?

Adres mac składa się z 12 znaków z zakresu 0-9, A-F. Adres MAC posiada każde urządzenie mające działać w sieci Internet – komputer, tablet, smartfon czy router WIFI. W środowisku Windows dla komputerów, adres MAC poprzez komendę „ipconfig /all” wpisaną w wierszu poleceń. Celem uruchomienia wiersza poleceń należy wejść w START > Wszystkie programy > Akcesoria > Wiersz poleceń. Po wpisaniu komendy „ipconfig /all” i zatwierdzeniem przyciskiem „enter”, należy odnaleźć parametr „Adres fizyczny” dla interesującej nas karty – jest to adres MAC.

W jaki sposób mogę uzyskać dostęp do stałego adresu IP?

Abonent zainteresowany zamówieniem statycznego (niezmiennego) adresu IP musi zgłosić się do lokalnego BOK celem złożenia wniosku o przydzielenie stałego adresu IP. Nie ma możliwości aby klient złożył zamówienie poza lokalem Operatora (kontakt z Przedstawicielem Handlowym) lub na odległość (Call Center).

Telefon

Co to jest VoIP?

VoIP (ang. Voice over Internet Protocol) to cyfrowe przesyłanie danych za pomocą internetu.

Czy decydując się na usługę Telefon VoIP muszę kupić telefon od firmy Giganet?

Klienci, którzy chcą korzystać z usługi Telefon VoIP mogą kupić aparat telefoniczny (przystosowany do technologii VoIP) w dowolnym sklepie.

Czy niewykorzystane minuty przechodzą do kolejnego okresu rozliczeniowego?

Niewykorzystane minuty nie przechodzą do kolejnego okresu rozliczeniowego.

Telewizja

Czy do dekodera Telewizji cyfrowej mogę podłączyć każdy telewizor?

Tak, do dekodera można podłączyć każdy odbiornik telewizyjny wyposażony w wejście SCART (Eurozłącze) lub wejście analogowe (composite video-in). Zalecamy korzystanie z podłączenia HDMI dostępnego w odbiornikach z matrycą LCD lub plazmową. Umożliwia ono wykorzystanie w pełni możliwości sprzętu i pozwala cieszyć się wysoką, cyfrową jakością obrazu i dźwięku (złącze HDMI dostępne jest w dekoderach oznaczonych HD).

Czy do odbioru Telewizji cyfrowej potrzebne są specjalne urządzenia?

Dostęp do Telewizji cyfrowej realizowany jest z wykorzystaniem cyfrowego dekodera. Urządzenie udostępniane jest Abonentom wg aktualnego cennika i warunków. Abonent może wybrać typ dekodera.

Czy mogę kożystać z własnego dekodera do odbioru telewizji cyfrowej?

Aby korzystać z usługi Telewizja cyfrowa należy nabyć dekoder oferowany przez Giganet.

Jakie urządzenia mogę podłączyć do cyfrowego dekodera?

Do dekodera podłączyć można magnetowid, zestaw kina domowego czy domowy zestaw audio.
Dekoder wyposażony jest w następujące złącza:

  • HDMI – do podłączenia odbiornika telewizyjnego wyposażonego w cyfrowe wejście HDMI
  • YPbPr (component) – do podłączenia odbiornika telewizyjnego wyposażonego w analogowe wejście komponentowe (dla wysokiej rozdzielczości)
  • SCART – do podłączenia odbiornika telewizyjnego w wejściem SCART (Eurozłącze)
  • SCART – po podłączenia urządzeń dodatkowych (np. magnetowidu) wyposażonych w złącze SCART (Eurozłącze)
  • video-in – do podłączenia odbiornika telewizyjnego wyposażonego w wejście composite video
  • audio-in – do podłączenia analogowych torów (kanał prawy i lewy) audio do wejść stereo urządzeń audio
  • S/PDIF (optyczny i koncentryczny) – do podłączenie do cyfrowego toru audio w zestawie kina domowego lub w zestawie audio.
Telewizja na dwóch telewizorach w jednym mieszkaniu?

Dla klientów, którzy chcą mieć aktywowaną usługę Telewizja cyfrowa na kilku telewizorach w jednym lokalu została przygotowana oferta Multiroom. Za korzystanie na kolejnych odbiornikach klient jest zobowiązany do poniesienia dodatkowych opłat (niższych od podstawowej opłaty za korzystanie z Telewizji cyfrowej) tj. jednorazowej opłaty aktywacyjnej oraz miesięcznej opłaty (za korzystanie z usługi Multiroom).

Jeżeli nie ma odpowiedzi na Twój problem zadzwoń do nas lub prześlij informację emailem.